کدام نوع بالشتک ویولن برای من مناسب تر است؟
نوشته شده توسط : پریسااکبری

با توجه به استایل شما هنگام نوازندگی، تنظیمات بالشتک ویولن می تواند متفاوت باشد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی مناسب ترین بالشتک ویالون بپردازیم. همچنین میتوانید با پیوستن به ما از آرشیو آهنگ جدید پارسیانه لذت ببرید...

سه مورد از معیار های انتخاب بالشتک ویولن مناسب که می تواند بیش ترین تاثیر را بر نحوه نوازندگی شما داشته باشد از قرار زیر است:

هنگام نوازندگی حرکت می کنید یا دوست دارید تحرک زیادی نداشته باشید؟

بالشتکی که ارتفاع کمتری داشته باشد، این امکان را به شما می دهد که هنگام نوازندگی گردن خود را با راحتی بیشتری حرکت دهید. به رهبر ارکستر نگاه کنید، با تماشاچیان ارتباط چشمی برقرار کنید، نت خود را زیر نظر داشته باشید و در کل، با ارتفاع کم تر بالشتک ویولن حرکت آزادانه تری خواهید داشت.

از طرفی، ممکن است شما جزو افرادی باشید که با مشکل سر خوردن ساز از روی شانه هنگام نوازندگی رو به رو باشید. در چنین حالتی، بالشتکی که ارتفاع بیشتری داشته باشد، به شما امکان ثبات بیشتری خواهد داد.

اگر جزو این دسته افراد هستید، استفاده از بالشتک با ارتفاع کم، ممکن است شما را دچار انقباض عضلات و گردن درد در دراز مدت کند.

بالشتک متناسب با ارتفاع گردن خود را انتخاب کنید.

افرادی که گردن کوتاه تری دارند، بهتر است از بالشتک های کوتاه تر نیز استفاده کنند و برعکس، کسانی که گردن بلندی دارند می بایست از بالشتک هایی با ارتفاع زیاد استفاده کنند که نیازی به خم کردن بیش از حد چانه و گردن نداشته باشند.

انتخاب بالشتک متناسب با شکل ترقوه

اگر ترقوه های برآمده ای دارید، بهتر است از بالشتک های نرم تر استفاده کنید که سایش آن روی استخوان، موجب درد و ناراحتی نشود. به خصوص این مسئله در دراز مدت میتواند روی بانوان تاثیرات منفی زیادی داشته باشد. اگر ترقوه شما برآمده نیست، استفاده از بالشتک های معمولی با نرمی متوسط می تواند راحتیتان را تامین کند.

بالشتک ویولن وینتر

بالشتک ویولن وینتر یکی از رایج ترین بالشتک های حرفه ای ویولن بین نوازندگان است که از نوع بالشتک های گیره ای محسوب می شود. قیمت بالشتک ویولن وینتر، برای تازه کار ها نیز بسیار مناسب است و دارای قابلیت تنظیم ارتفاع است که به شما با هر سبک و آناتومی این امکان را می دهد که آن را متناسب با استایل خود تنظیم نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: